آبشارهاي خروشان، غارهاي رازآلود: گشتي در طبيعت بكر گرگان

چكيده : بليط قطار گرگان يكي از در دسترس‌ترين روش‌ها براي سفر به اين شهر و ديدن جاذبه‌هاي طبيعي آن است. اگر از آن دسته از افرادي هستيد كه علاقه به سفر در هر فصلي را داريد مي‌توانيد گرگان را هدف اول خود قرار دهيد.

 

گرگان تجربه‌اي متفاوت و استثنايي از سفر به شمال كشور را براي‌تان محيا مي‌كند. چيزي كه از مناطق شمالي ديده و شنيده‌ايد در گرگان به‌شكلي متفاوت‌تر ظاهر خواهد شد. اين شهر در جنوب استان گلستان قرار دارد و هر فصل خود را به‌شكلي جديد نشان خواهد داد. بسياري از افراد كه عاشق طبيعت‌گردي هستند با خريد بليط قطار گرگان يك سفر هيجان‌انگيز و بي‌نظير را براي خود رقم مي‌زنند. در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري اين شهر آشنا كنيم.

بهترين مناطق طبيعي در گرگان

طبيعت گرگان يكي از مهم‌ترين عواملي است كه بسياري از افراد براي ديدن و تهيه بليط قطار گرگان سرودست مي‌شكنند. اين تنها به اين دليل است كه در هرفصل زيبايي‌هاي منحصربه‌فرد و باورنكردني از هرجاي آن دريافت خواهيد كرد. در اين بخش به برخي از برترين جادبه‌هاي طبيعي اين شهر كه شامل جنگل، آبشار و درياچه خواهد بود اشاره مي‌كنيم:

  • جنگل ناهارخوران

  • آبشار زيارت

  • درياچه توشن

  • آبشار رنگو

  • جنگل جهان‌نما

ناهارخوران، جنگلي 4 فصل

به‌طور حتم به اين موضوع فكر كرده‌ايد كه بهترين زمان براي سفر به گرگان و ديدن از طبيعت آن در فصل بهار مناسب‌ترين حالت خود باشد. بايد در ادامه بحث به اين موضوع اشاره كرد كه شايد اين فصل براي سفر به اين شهر و خريد بليط قطار مناسب باشد اما توصيه مي‌كنيم اين جنگل زيبا را در فصل‌هاي ديگر هم ازدست ندهيد.

در واقع اين جنگل بي‌اغراق، زيباترين مناطق در تمام فصول سال به‌حساب مي‌آيد. اگر عاشق ديدن جنگلي با درختان بلند كه در هرفصل رنگي تازه به‌خود مي‌گيرد هستيد حتما با سفر به گرگان از آن هم ديدن كنيد. البته‌كه موقعيت جغرافيايي اين منطقه از شهر دور نيست و براي يك گشت‌وگذار حسابي كاملا در دسترس قرار گرفته است. ناهارخوران با درختان انبوه و هواي مطبوعي كه دارد مي‌تواند به‌راحتي به خاطره‌اي شيرين از بهار و فراموش‌نشدني از پاييز طلايي تبديل شود.

اين توصيف به اين معني نيست كه در حق زمستان و تابستان اين جنگل‌ ديدني اجحاف شود. اگر از آن دسته از مسافراني هستيد كه عاشق ماجراجويي در جنگلي زمستاني است حتما در اين فصل به گرگان سفر كنيد و اين منطقه را از نزديك ببينيد.

آبشار زيارت، جاذبه‌اي در دل جنگل ناهارخوران

ازآن‌جايي‌كه گرگان بين شهرهايي قرار مي‌گيرد كه داراي جاذبه‌هاي طبيعي زياد و جنگل‌هاي سرسبز است جاي تعجبي ندارد كه داراي رودها و آبشارهاي متعدد و زيبا باشد. يكي از اين مكان‌هاي ديدني كه در دل جنگل ناهارخوران جاي گرفته است آبشار زيارت است. در محوطه اين آبشار مي‌توانيد 2 آبشار را هم‌زمان مشاهده كنيد كه هر 2 به يك حوضچه مي‌ريزند.

ارتفاع آبشار زيارت 15 متر است و در انتهاي يك دره قرار مي‌گيرد كه آن را انبوهي از درختان جنگلي مي‌پوشاند. آبشار زيارت را محلي‌هاي همان منطقه با نام انزوان مي‌شناسند. زيارت در نزديكي ناهارخوران و در روستاي زيارت قرار گرفته است. براي رسيدن به آبشار بايد مسافتي حدود 19 كيلومتري جنوب گرگان به سمت ناهارخوران تا روستا را بپيماييد. به فاصله 11 كيلومتر به روستاي زيارت خواهيد رسيد.

مسير اين روستا تا آبشار در واقع يك جاده خاكي 5 كيلومتري است كه مي‌توانيد با استفاده از ماشين شخصي خود آن را طي كنيد. به‌طوركلي اين آبشار دليل بسيار خوبي براي خريد بليط قطار گرگان و سفر به اين منطقه زيبا محسوب مي‌شود. ازآن‌جايي‌كه اين آبشار در جنگل قرار گرفته است، علاوه‌بر درختان بلوط، راش، ممرز و افرايي كه دارد در فصل بهار و نيمه دوم تابستان شاهد هوايي خنك و مطبوع در كنار آبشار خواهيد بود.

درياچه توشن مكاني ديدني در جنوب گرگان

بدون ديدن اين درياچه سفر خود به گرگان را به ‌پايان نرسانيد. در اين منطقه روستايي بسيار زيبا و خوش‌آب‌وهوا در دامنه كوه با نام توشن يا آب‌بندان وجود دارد كه داراي طبيعتي زيبا و خيره‌كننده است. درست در همين قسمت است كه درياچه‌اي با همين نام در آن قرار مي‌گيرد. اين درياچه در واقع يك سد خاكي محسوب مي‌شود كه از 3 طرف در ميان جنگل محصور شده و داراي ماهي‌هاي رنگارنگ و زيباست.

به‌همين دليل است كه بايد يك بليط قطار گرگان به قصد ديدن اين مناظر تهيه كنيد و سفري خاطره‌انگيز براي خود رقم بزنيد. راه دردسترس به اين منطقه بسيار راحت است. براي رسيدن به اين درياچه از يك جاده جنگلي عبور كرده و پس‌از رسيدن به روستا مي‌توانيد از يك جاده خاكي خود را به درياچه برسانيد.

معرفي آبشار جنگلي رنگو

درست در 15 كيلومتري جنوب‌غربي گرگان آبشار رنگو با جاذبه‌هايي بسيار زيبا قرار گرفته است كه هر ببيننده‌اي را به‌خود جذب مي‌كند. اين آبشار بااين‌كه بسيار بلند و عريض نيست اما به يك مكان بسيار متفاوت از هرچه ديده‌ايد تبديل خواهد شد. اين آبشار به صورت نيم‌دايره‌اي و در ارتفاع در حدود 7 متر، داراي نماي فوق‌العاده‌اي است.

آبشار رنگو يك آبشار جنگلي است كه در دل جنگل قرار دارد توسط درختاني انبوه و بلند محسور مي‌شود. تنها با كمي پياده‌روي مي‌توانيد اين مكان را از نزديك ببينيد. به‌ همين علت بازديد از آن براي طبيعت‌گران و گردشگران بسيار جذاب و محبوب است.

جنگل جهان‌نما جنگلي انبوه در رشته كوه‌هاي البرز

اگر كمي به ارتفاعات گرگان سفر كنيد به منطقه‌اي حفاظت‌شده به‌نام جنگل جهان‌نما خواهيد رسيد كه به آن بام گلستان هم مي‌گويند. در واقع اين جنگل انبوه يك منطقه يا دهكده ييلاقي محسوب مي‌شود. محلي‌هاي منطقه از اواسط بهار تا اوايل پاييز به كلبه‌هاي چوبي خود در جنگل سفر كرده و اين دليل خوبي است تا با خريد يك بليط قطار گرگان خود را به اين منطقه برسانيد و علاوه‌بر هم‌نشيني با محلي‌ها، از محصولات تازه مثل شير و لبنيات و همچنين عسل كوهي بهره ببريد. اين منطقه كوهستاني علاوه‌بر داشتن جاذبه‌هاي طبيعي بي‌شمار مثل رودخانه و چشمه‌هاي بي‌نظير داراي جاذبه‌هاي تاريخي است.

جمع‌بندي

آيا خريد يك بليط قطار گرگان براي سفر به اين شهر انتخاب درست و هوشمندانه‌اي محسوب مي‌شود؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت اگر عاشق كشف و ديدن مناطق شمالي به سبك‌و‌سياقي خاص هستيد بله انتخابي عالي و تجربه‌اي به‌ياد ماندني خواهد بود.

گرگان به‌عنوان يكي از شهرهاي شمالي كشور داراي طبيعتي بكر و آب‌وهوايي بسيار متفاوت از مناطق شمالي ديگر است. جاذبه‌هاي طبيعي آن به‌قدري زيبا و فراموش‌نشدني در هر فصل است كه دل هر بيننده‌اي را مي‌تواند به‌دست آورد.

ایجاد وبلاگ با امکانات و سئوی بالا

ثــبت نــام